(Top)sportbegeleiding

Wat is een juiste sportbalans? Wanneer verhoog je het risico op een blessure? Wanneer haal je het maximale uit je training? Wanneer kun je beter rust nemen? Wanneer kun je het beste pieken? Hoe ziet een periodisering eruit? Dit zijn allemaal vragen die een (top)sporter zich vaak stelt.

Belangrijk als basis voor een goede sportprestatie is een optimale fitheid, waarbij je scherp en stressbestendig bent en blijft.

Mijn begeleiding van (top)sporters is gebaseerd op drie pijlers:

  • trainingsschema op maat
  • optimale afstemming van het basis voedingspatroon op de tak van sport en de hoeveelheid voeding
  • specifieke adviezen en ondersteuning met supplementen ter bevordering van gezondheid, belastbaarheid en (top)prestaties.

Ieder mens en iedere sporter is anders,. Men heeft andere behoeftes en een andere ondersteuning nodig.

Een trainingsschema, een voedingsadvies of een complete begeleiding is altijd volledig afgestemd op de cliënt / (top)sporter. Daarbij komt de gehele leefstijl aan bod, de mentale weerbaarheid, de genetische aanleg en de verschillende ‘puzzelstukjes’ (zie Oerslank verhaal op deze website) waaruit jouw leven bestaat’. De doelstellingen worden uitgebreid besproken. Bij topsporters wordt uiteraard specifiek gekeken naar de tak van sport. Het kan soms nodig zijn om aanvullende testen te laten uitvoeren.

Er zal voldoende tijd worden besteed aan het uitleggen van de verschillende functies en systemen van het lichaam en de directe relatie met het brein. Mentale rust is net zo belangrijk, soms zelfs belangrijker, als een uitgebalanceerd trainingsschema.